Jak poradzić sobie w trudnych chwilach

Zapraszamy Państwa do zapoznania się z naszym poradnikiem, który ma na celu pomóc w trudnych chwilach związanych z utratą bliskiej osoby. Znajdą tu Państwo informacje na temat tego, co zrobić w różnych sytuacjach, jakie dokumenty są potrzebne oraz jakie kroki podjąć. Wierzymy, że nasz poradnik będzie dla Państwa pomocny i przyniesie ulgę w tych trudnych chwilach. Pamiętajcie Państwo, że zawsze możecie liczyć na naszą pomoc i wsparcie.

Trumna


Co zrobić, gdy zgon nastąpił w domu?

W pierwszej kolejności należy wezwać lekarza rodzinnego lub lekarza z pogotowia ratunkowego by stwierdził zgon i wypisał kartę informacyjną. W momencie potwierdzenia zgonu przez lekarza, telefonicznie przyjmujemy Państwa wezwanie i niezależnie od pory dnia czy nocy wysyłamy karawan z załogą, która odbiera zabezpiecza ciało.


Co zrobić, gdy zgon nastąpił w szpitalu?

Wystarczy zadzwonić do naszej firmy celem ustalenia szczegółów odbioru osoby zmarłej, gdyż procedura odbioru ciała w zależności od placówki jest różna. Najczęściej szpital wypisuje informacyjną karta zgonu, z którą należy się udać do Urzędu Stanu Cywilnego w miejscowości gdzie nastąpił zgon.


Jakie dokumenty potrzebne są do otrzymania zasiłku pogrzebowego?

Bezpłatnie sporządzamy i dostarczamy do ZUS, KRUS i MSWiA wnioski o realizację zasiłku pośmiertnego (4 tys. zł.)

Podstawowymi dokumentami wymaganymi do wypłaty zasiłku pogrzebowego są:

  • wniosek o wypłatę zasiłku pogrzebowego,
  • skrócony odpis aktu zgonu albo odpis zupełny aktu urodzenia dziecka z adnotacją, że dziecko urodziło się martwe,
  • oryginały rachunków poniesionych kosztów pogrzebu, a jeżeli oryginały zostały złożone w banku - kopie rachunków potwierdzone przez bank za zgodność z oryginałem,
  • dokumenty potwierdzające pokrewieństwo lub powinowactwo zgłaszającego wniosek z osobą zmarłą (skrócone odpisy aktów stanu cywilnego lub dowód osobisty zawierający wymagane dane),
  • zaświadczenie płatnika składek o podleganiu ubezpieczeniu rentowemu w dniu śmierci (w przypadku gdy zmarła osoba ubezpieczona lub członek rodziny osoby ubezpieczonej), nie dotyczy to osób prowadzących działalność na własny rachunek oraz osób z nimi współpracujących.

Jakie dokumenty potrzebne są do otrzymania karty zgonu?

Wymagane dokumenty do rejestracji zgonu:

  • karta statystyczna wraz z kartą zgonu,
  • dowód osobisty i paszport osoby zmarłej (w przypadku ich braku składa się oświadczenie),
  • dowód osobisty osoby zgłaszającej,
  • jeżeli osoba zmarła pozostawała w związku małżeńskim, potrzebny jest również dowód współmałżonka.